Wpływ kolejowych sygnałów akustycznych na poziom hałasu kolejowego

Hałas kolejowy - wpływ sygnałów ostrzegawczych na poziom hałasu w środowisku.

Składy kolejowe zbliżające się do przejazdów drogowych emitują sygnały ostrzegawcze w celu zapobieżenia ewentualnym kolizjom pociągów z samochodami. Dotyczy to w szczególności obszarów, gdzie przejazdy drogowe są niestrzeżone. W przypadku przejazdów strzeżonych praktyka ta jest ograniczona, ale także w wielu przypadkach występuje. Chwilowy poziom hałasu występujący podczas emisji sygnału ostrzegawczego może być o kilkadziesiąt dB wyższy od poziomu występującego w czasie samego przejazdu składu kolejowego, a co za tym idzie bardzo uciążliwy dla pobliskiej zabudowy mieszkaniowej. Nawet pomimo bardzo krótkiego okresu trwania (około 2 sekund) dźwięk o poziomie 90-110 dB może być bardzo uciążliwy. W artykule omówiono wpływ sygnałów ostrzegawczych generowanych przez składy kolejowe na poziom hałasu kolejowego w środowisku.

Czytaj więcej: Wpływ kolejowych sygnałów akustycznych na poziom hałasu kolejowego

Pomiary hałasu kolejowego - wpływ sposobu przeprowadzenia pomiaru na konieczny zakres środków ochrony przed hałasem

Hałas kolejowy - koszty niepewności pomiarów

W artykule opisano wpływ sposobu wykonania pomiaru hałasu kolejowego na koszty związane z koniecznością realizacji zabezpieczeń środowiska przed hałasem w postaci ekranów akustycznych.

Czytaj więcej: Pomiary hałasu kolejowego - wpływ sposobu przeprowadzenia pomiaru na konieczny zakres środków...

W celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Aby dowiedzieć się więcej o plikach "cookie" i o tym jak je usunąć z komputera zobacz naszą Politykę prywatności.

Akceptacja: